maandag 5 december 2011

The notebook

Eindelijk ik heb hem gezien (;
Ik verlangde er echt zo naar, tot ik hem eindelijk op dvd had.
En ik heb er gelukkig naar kunnen kijken en ik ben er echt zo blij mee!


Allie Hamilton is een rijk, 17-jarig meisje dat haar zomer doorbrengt in Seabrook. Daar ontmoet ze Noah Calhoun. Hij werkt op een houtzagerij met Fin, het liefje van Allies goede vriendin Sarah. Noah ziet Allie op de kermis en is op slag verliefd op haar. Eerst moet Allie niets van Noah weten, maar langzamerhand valt zij voor zijn charmes. Samen beleven ze een prachtige zomer vol liefde en hartstocht, maar de ouders van Allie keuren hun relatie niet goed. Noah verdient maar weinig geld en zij willen een goede toekomst voor hun dochter. Daarom verbieden ze hun haar Noah nog te zien. Allie en hij maken ruzie omdat Allie naar de universiteit in New York vertrekt en Noah achterlaat. Noah weet niet meer wat te doen. Allie verbreekt hun relatie uit wanhoop en verdriet, maar ze heeft er meteen spijt van en wil Noah opzoeken, maar haar ouders nemen haar mee terug naar huis. Fin stelt Allie gerust en zegt dat Noah haar zal schrijven, als hij wil. Dat doet hij, hij schrijft haar elke dag een brief, een jaar lang, maar ze blijven allemaal onbeantwoord. Hij denkt dat Allie niets meer van hem wil weten, maar Allie wacht op zijn brieven, die Allie's moeder stiekem achterhoudt. Na een jaar beginnen Noah en Allie aan een nieuw leven, zonder elkaar. Noah gaat voor de oorlog naar het front met Finn, die daar sterft. Allie geeft zich op als verpleegster voor de gewonde soldaten, en daar ontmoet ze Lon, een rijke man die haar ouders graag mogen. Allie verlooft zich met hem, maar Noah blijft in haar hoofd. Uiteindelijk besluit ze te kiezen tussen Lon en hem. Noah vertelt dit verhaal aan Allie. Dan zijn ze al oud en ze zitten in een verzorgingstehuis. Allie dementeert, maar Noah leest hun avonturen aan haar voor zodat ze zich alles weer herinnert.


        

Het verhaal zit zo mooi in elkaar, de acteurs hebben het zo mooi gespeeld.
En ja ook bij mij zijn er traantjes gaan rollen (;

Als je graag houdt van een romantisch drama dan kan ik je deze zeker aanraden!
Hij behoort echt tot mijn lievelings films.

Hebben jullie deze film al gezien?
Liefs x

374909_2835092995835_1214518256_33243177_454335916_n_large
The-notebook_177140527_large
262777_10150219545206586_556506585_7447215_4360346_n_large_177362427_large
Notebook19_large
1267426915168620_large
Tumblr_lva9uvs0p31qj2m6fo1_500_large
Tumblr_lv39q5nkwg1qb9pa3o1_500_large

Geen opmerkingen:

Een reactie posten