donderdag 28 juli 2011

Dansen

Mijn passie is dansen. Ik danste al vanaf ik 5 jaar was. Ik heb verschillende soorten dans gevolgd.
Modern, jazz, een combinatie van vele stijlen,hiphop lyrical, ...
Maar sinds een eindje kan ik niet meer dansen. Ik heb tijdens een dansles mijn kruisbanden gescheurd, en de dokter kwam met het slechte nieuws dat ik niet meer kan dansen. Of toch niet meer op een hoog niveau. Wel als je eens weggaat ofzo, maar dat is voor mij niet genoeg.
Ik leefde gewoon voor dansen.
Vooral de stijl moderen, jazz deed ik heel graag!
Het is gewoon super om te dansen en zoveel emoties in je dans moeten leggen.
Soms was het echt hard om er aan te werken. Omdat ik op een redelijk hoog niveau zat.
Als je iets niet goed kon, oefenen oefenen en blijven oefenen tot je het kon.
Het was hard maar dat vond ik helemaal niet erg! Ik wou goed worden zo goed als de topdansers.

 Ik had ook een hele leuke vriendengroep door te dansen. Ik zat in een groep met 5 andere meisjes en 6 jongens. Dus in totaal waren we met 12 en klein maar hecht groepje.
Zoals ik zei heb ik jammer genoeg mijn passie moeten opgeven.
Ik ging op een woensdag naar mijn dansschool zoals gewoonlijk, we oefenden en oefenden een danspas tot iedereen het onder de knie had. Maar voor mij werd het 'fataal' door deze danspas steeds na elkaar te moeten oefenen en het mij echt uitputte aan mijn voeten heb ik mijn kruisbanden gescheurd.

Sinds die dag mag ik nooit meer op niveau dansen.
Ik heb het er heel moeilijk mee gehad, want dans was gewoon mijn leven!
Maar als ik dan sommige filmpjes bekijk van bv. So you think you can dance mis ik het dansen heel erg.
Ik wil jullie mijn lievelings dansjes meedelen van so you think you can dance omdat het ook mijn stijl was.
Sorry voor de grote lap tekst maar ik moest het even van mij afschrijven.

Veel kijkplezier x











1 opmerking:

  1. Heej meis,

    Wat rot om te lezen, ik hoop dat je het ergens toch op een creatieve manier kan verwerken en je nog steeds plezier uit het dansen kan halen ;)

    Mooie filmpjes heb je gepost.

    Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen