zaterdag 25 februari 2012

Koken met lisa #1

In de vakantie bak ik graag, dinsdag had ik ook weer zin in iets.Het liefst wou ik eens brownies proberen maar we hadden niet genoeg chocolade meer dus dat werd hem niet.
Cupcakes had ik ook geen zin in want dat maak ik zoveel, en koekjes waren teveel werk haha.
Dus er bleef nog maar één iets over cake!
Ik zocht een recept uit ik wou gewoon een simpele vanillecake maken.


Wat heb je nodig?
- 200 gram boter
- 200 gram suiker
- 200 gram bloem
- 4 eieren
- 1 zakje vanillesuiker
- voorverwarmde oven van 180°c

Werkwijze:
Als eerste mix je de 4 eieren een beetje door elkaar, en daar voeg je dan beetje bij beetje het suiker aan toe.


Daarna maak je dat je boter gesmolten is (dat werkt fijner) en voeg je dus de boter eraan toe.
Als laatste voeg je beetje bij beetje het bloem toe. Dat haat ik telkens weer! Het stuift zoveel en vliegt overal.
Als alles mooi gemixt is voeg je het zakje vanille suiker eraan toe. Ik heb er ook nog een paar druppeltjes vanille extract bijgedaan voor net dat tikkeltje meer.


Je  bakvorm smeer je een beetje in met boter en doe je een beetje bloemsuiker over (dan blijft de cake minder plakken in de vorm)
Je giet je deeg erin en zet hem in 30 à 35 minuutjes in de oven en voilà je cake is klaar (:

Mijn camera was plat dus heb ik nog een foto met mijn gsm gemaakt van de cake.


Dit was het resultaat! En al zeg ik het zelf hij was heerlijk!
Hebben jullie nog tips wat ik nog eens kan bakken?
Liefs x

4 opmerkingen: