maandag 19 september 2011

Verslag Parijs!

17 september om 6u was het zover.
We vertrokken met de bus richting Parijs!
Parijs here I come!
Het saaiste was natuurlijk de lange busrit.
We reden ongeveer 2u en dan zijn we ergens langs de autostrade gestopt om te ontbijten.
Daar hebben we een uurtje gebleven, en rond 9u was het weer tijd om koers te varen naar Parijs.

Rond 10u was dan onze eerste stop in Parijs.
Als eerste zijn we naar Le Défence gegaan.
De nieuwe wijk van Parijs, het wordt ook veel het Amerikaanse gedeelte genoemt.
Omdat er veel hoge kantoren zijn, maar natuurlijk niet zo hoog als in Amerika ;)
Ik vond dat al indrukwekkend om te zien, hoe mooi alle gebouwen daar ingericht waren.
We hebben daar ongeveer een half uurtje gewandeld, daarna was het tijd om terug naar de bus te gaan en echt naar Parijs zelf te gaan.
We moesten niet zo lang rijden voor we een tweede keer stopten.


Ineens waren we zo dicht bij de Eiffeltoren, ik had het mij heel anders voorgesteld.
Natuurlijk heeft iedereen daar veel foto's getrokken ;)
Op het pleintje voor de Eiffeltoren was het echt gezellig, souvenirkraampjes, dansers, basketers, toeristen natuurlijk,...




Vanaf de Eiffeltoren hebben we een fikse wandeling gemaakt door Parijs van ongeveer een uur. We hebben onder de Eiffeltoren gelopen en wat stonden er overal rijen aan te schuiven om de Eiffeltoren te kunnen bezoeken!
We wandelden lekker gezellig rond de Seine hier en daar een stop om wat uitleg te krijgen en weer verder.


Na een goed uur gewandeld te hebben was het tijd om te gaan eten.
We hebben ergens in een typisch Frans restaurantje gegeten, en het heeft mij zeer goed gesmaakt ;)
We zaten in de straat naast de Champs- Elyssée, toen ik en mijn mama klaar waren met eten hadden we nog 40minuten over. Dus gingen we vol goede moed opzoek naar de Abercrombie op de Champs-Elyssée. Ineens liep ik er langs, vol ongeloof omdat ik er eindelijk was. Ik wou meteen binnen stormen, maar ik werd tegen gehouden door de realiteit.
Een wachtrij van ongeveer 2u! OMG 2u wachten? Jammer genoeg hadden we er geen tijd voor, dus heb ik niets van de Abercrombie kunnen kopen ;( Andere keer misschien?
Veel van de winkel kon je niet zien omdat hij achter een soort tuintje lag.

Toen we terug bij de groep waren, was er even een improvisatie momentje. Het was nl. Open monumenten dag of zo ;p Dus konden we gratis op de l'Arc de Triomphe, dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk.
Ik was echt uitgeput, de gids zei dat er een lift was maar op de één of andere manier had hij die straal voorbijgelopen en mochten we 284 trappen doen. Ik daag je uit om eens 284 trappen te doen met een spierscheur ;) Ik kon bijna niet meer toen ik boven was, maar het uitzicht maakte al veel goed!
Het was echt indrukwekkend om Parijs van in de hoogte te zien ;)
Weer veel foto's getrokken, en terug 284 trappen naar beneden.
Ik was blij om de bus terug te zien en we waren weer weg naar ons volgende stopje.






Ik heb besloten om het in twee delen te doen, omdat het anders té lang en misschien wel saai voor jullie wordt.
Dus wil je weten wat ik nog meer gedaan heb?
Kom dan morgen terug voor deel 2! (:

2 opmerkingen:

  1. Ik wil ook naar Parijs!!! Gelukkig ga ik volgend jaar eindelijk samen met mijn man daar ook naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen