dinsdag 9 augustus 2011

Dakota Fanning


Dakota Fanning, iedereen kent haar vast wel.
Ik vind ze echt super, hoe jong ze eigenlijk is maar toch volwassen lijkt.
Ze heeft in totaal al 15 filmprijzen gewonnen voor haar acteertalent.
En ze verdient ze! Ik zie haar echt graag acteren.



De meesten kennen haar wel als Jane uit Twilight. Dakota vertolkt de rol van Jane in New Moon en Eclipse, Jane is iemand van de volturi en zij heeft de kracht dat ze mensen/vampieren/... kan pijn doen met haar ogen.
Ik vind haar de rol echt geweldig spelen!





In The secret life of bees speelt ze ook een hoofdrol. In deze film vertolkt ze de rol van Lily Owens. Ik vind deze film echt prachtig. Even een kort woordje uitleg over deze film.
 " Lily Owens is een 14-jarig meisje die opgroeit met haar kwadaardige vader. Haar moeder verdween uit haar leven toen ze nog een klein kind was en volgens haar vader komt dit omdat ze haar per ongeluk heeft neergeschoten. Lily is erg bang voor haar vader, maar kan goed overweg met haar huishoudster, de gekleurde Rosaleen Daise. Op een dag komt Rosaleen oog in oog met een stel racisten. Ze komt voor zichzelf op en word daardoor in elkaar geslagen, en word gevangen gehouden in het ziekenhuis. Lily komt haar bevrijden en gaan samen op vlucht van het stadje. Ze komen terrecht bij een huis vol ' zwarte vrouwen ' het huis is van August Boatwright, waar haar moeder ook nog een tijdje is verbleven. "

Meer wil ik niet vertellen omdat ik bang ben teveel te verklappen ;p
Dakota heeft in nog veel meer films hoofdrollen of een rol gespeeld.

Ik laat jullie nog een paar filmpjes van haar zien, als je haar niet kent dat je kan zien hoe goed ze kan acteren.







Hier speelt ze echt super! Ze is nog zo jong, en toch speelt ze al zo mooi!

Wat vinden jullie van haar?
Liefs Lisa x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten