maandag 10 oktober 2011

DIY: Cupcakes bakken!

Tumblr_lsbce6sfm61r43zxoo1_500_large

Wie houdt er nu niet van deze schatjes?
Aah ik ben er echt dol op om cupcakes te maken!
Vrijdag heb ik er weer gezellig gemaakt, en ik moet je zeggen ze hebben mij zeer goed gesmaakt! (;
Vandaag deel ik jullie mijn cupcake recept mee! (:

Wat heb je nodig? ( het recept is voor 12 cupcakes)
  • 125 gram boter op kamertemperatuur (moest nog afgewogen worden op de foto)
  • 125 gram kristalsuiker
  • 125 gram bloem
  • 2 eetlepels melk
  • 2 eieren
  • natuurlijk een mixer en een beslagkom (;
De oven verwarm je voor om 170 C°
Ben je klaar? Dan gaan we van start!


Als eerst mix je de boter en daarna voeg je beetje bij beetje de kristalsuiker toe. Doe het in meerdere keren! Dan is je deeg luchtiger dan dat je het allemaal in één keer er inkieperd


Daarna voeg je één voor één de eieren toe. Dit was ik vergeten en had ze dus alle 2 tegelijk gedaan, maar dat geeft niet voor de eiren.


Daarna voeg je weer beetje bij beetje het bloem toe. En mix je alles mooi door elkaar.

Als laatste voeg je nog 2 eetlepels melk toe. Nu ga je je deeg nog 2minuten goed mixen en je deeg is klaar! (:

Daarna doe je alles in vormpjes, het best gebruik je zo'n bakplaat maar die had ik nu even niet omdat een vriendin van mijn mama hem leent. Dus heb ik ze in siliconen vormpjes gedaan dat ze toch nog een beetje een goeie vorm hadden. Nu zet je ze in de oven voor ongeveer 20 à 25 minuten op 170 C°

Ik had ook niets meer in huis om ze te versieren, dus heb ik ze niet echt plat gemaakt.

 Na 10 minuten kwamen ze al mooi omhoog

En zo zagen ze er klaar uit. Ik heb 2 keer deeg gemaakt, omdat mijn broer er mee wou nemen naar ze'n vriendin heb ik er nog eens 12 bijgemaakt.

Maken jullie ook zo graag cupcakes?
Liefs x

3 opmerkingen: